sobota, 16 lutego 2013

52 Mycie twarzy, pielęgnacja Część pierwsza.

Witam Cię mój drogi czytelniku.

Dzisiaj chciałbym nieco rozwinąć temat higieny skóry twarzy wobec Łojotokowego Zapalenia Skóry (ŁZS), trądziku różowatego itp, skutkuje również na trądzik zwyczajny. Już wcześniej wspominałem o tym temacie, ale dostaję na ten temat całkiem dużo zapytań i myślę, że warto byłoby rozwinąć ten temat.
W pierwszej kolejności - należy wspomnieć, że jednym z założeń mojej metody walki z chorobami skóry było porzucenie wszystkich mogących źle wpływać na stan skóry kosmetyków do twarzy (ze względu na szkodliwe substancje, zapychacze, substancje zapachowe itp.). Jedynie odstawiając wszelkie tego typu specyfiki mamy 100% pewności, że nic szkodliwego nie trafi na naszą skórę. Tyczy się to również i panów, gdyż pod nazwą "kosmetyki" mam również na myśli żele do mycia twarzy, toniki antytrądzikowe (antyŁZS-owe itp), jak również i mydła.

ZAZNACZAM tak jak wszędzie - nie jestem lekarzem ani farmaceutą i nigdy nim nie będę, więc jeżeli Twój lekarz kazał Ci się smarować mazidłami to ja nie mam nic do tego i radzę Ci się słuchać TYLKO lekarza. Popełnisz jeszcze większy błąd, jeżeli zaczniesz stosować jednocześnie metody moje i te, które zalecił Ci lekarz. Nie polecam również porzucania terapii walki z Łojotokowym Zapaleniem Skóry (ŁZS), którą stosujesz od dłuższego na rzecz mojej terapii. Jeżeli chcesz wypróbować moją - dokończ najpierw tamtą, odczekaj jakiś czas (aby pomieszaniem specyfików z jednej i drugiej metody nie doprowadzić do jakiegoś tragicznego podrażnienia) i dopiero spróbuj :)

Wracając do wątku... Generalnie chodzi mi o to aby nie korzystać podczas mycia twarzy ze specyfików, które są ładnie rozreklamowane a które tak na prawdę niszczą nam twarz. To tyczy się głównie osób cierpiących na ŁZS, na trądzik i różne inne odmiany chorób skóry. Kiedyś mój dermatolog, dr Szulakiewicz, gdy pokazałem mój żel do mycia twarzy dla mężczyzn Nivea powiedział mi coś co zapadło mi głęboko w pamięć: "Masz bardzo dobry żel, ale ten żel jest bardzo dobry dla osób, które mają zdrową skórę. Twoja skóra jeszcze nie jest na to gotowa. Odstaw go a będziesz mógł z niego korzystać kiedy Twoja skóra wyzdrowieje a Ty pozbędziesz się Łojotokowego Zapalenia Skóry". Wniosek? Te ładnie opakowane i rozreklamowane kosmetyki nie są bezwzględnie złe, ale nie są dla każdego. Na Ciebie również przyjdzie odpowiedni czas aby znów do nich powrócić, ale póki co lepiej wstrzymać się na trochę.

- Ok, w porządku. Ale jak mam się umyć samą wodą?

Jak? O tym dowiesz się w drugiej części artykułu. Zostanie on opublikowany już jutro :)

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

x

ODBIERZ DARMOWY PREZENT

Dowiedz się jak pokonać ŁZS i inne choroby skóry!

W dodatku otrzymasz ode mnie mały prezent...

Prezent otrzymasz prosto na swój e-mail!



Zgadzam się z polityką prywatności